نحوه تشخیص نوع پردازنده موبایل اندروید ( Arm , Arm64, x86 )

20303
ع نحوه تشخیص نوع پردازنده موبایل اندروید ( Arm , Arm64, x86 )

توضیح و نحوه تشخیص به زبان ساده و سریع !

مدل و نوع پردازنده های موبایل با یک دیگر تفاوت بسیاری دارند هم از لحاظ قدرت و هم از لحاظ ساخت. این مطلب آموزش تشخیص دادن نوع پردازنده را به شما خواهیم گفت که بسیار ساده همانند آب خوردن است. از یک برنامه ی اندرویدی نیز کمک خواهیم گرفت تا این مورد را به خوبی با دقت بالایی انجام دهید تا در تشخیصمان دچار اشتباه نشویم.

 

نحوه تشخیص دادن نوع پردازنده موبایل

ابتدا روی CPU-Z کلیک کنید و وارد صفحه برنامه سی پی یو زد شوید و از آنجا فایل نصبی برنامه که حدود 2 مگابایت حجم دارد را دانلود نمایید.

در مرحله دوم این برنامه روی موبایل خود نصب کنید و آن را اجرا نمایید.

همانطور که در تصویر زیر می بینید ، این برنامه به شما نمایش اطلاعات در باره سیستم سخت افزاری موبایلتان خواهد داد. در واقع این برنامه اطلاعاتی که از سیستم سخت افزاری به شما می دهد که می توانید به راحتی به نوع پردازنده خود پی ببرید.

ع نحوه تشخیص نوع پردازنده موبایل اندروید ( Arm , Arm64, x86 )

همانطور که در تصویر بالا نیز می بینید نوع معماری پردازنده قابل مشاهده است. برای مثال نوشته است Armv7I یعنی پردازنده شما Arm است.

اگر هم فیلد نمایش شده AArch64 باشد؛ یعنی نوع معماری پردازنده شما Arm64 است که در هنگام دانلود و نصب برنامه بازی ها می توانید از این اطلاعات بهره ببرید.

علاوه بر این Arm64 معماری قدرتمندتری نسبت به Arm و x64 دارد که می تواند اجرای بازی های سنگین کاربرد بیشتری داشته باشید. معماری این نوع پردازنده ها 64 بیتی می باشند.

در خلاصه شما می توانید با استفاده از نصب برنامه سی پی یو زد علاوه بر اطلاعات در مورد پردازنده گرافیک ، حافظه و بسیاری دیگر نیز به دست آورید. برای درک بهتر از جدول زیر هم کمک بگیرید.

نام دیگر AArch64 Arm64
نام دیگر Armv7I Arm
نام دیگر Armv8I Arm64

 

لازم به ذکر می باشد که پردازنده های 64 بیتی از برنامه و بازی های 32 بیتی یا همان (ARM7) هم پیشتیبانی می کنند. اما پردازنده های 32 بیتی از برنامه و بازی هایی که مخصوص گوشی های قوی و 64 بیتی هستن ؛ قادر به پشتیبانی و اجرای آن ها نیستن !

  1. با سلام
    این برای نوشته AArch64 همون 64 بیتی هستش؟

    1. سلام بله. 64 بیتی هستش یا همون Arm8

  2. سلام برای من نوشته|arm8یعنی چی؟

    1. سلام همون 64 بیتی هستش که تو جدول نوشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *